Balansträning !

Är mitt uppe i min utbildning och allt man tänker på just nu är kolhydrater, proteiner, latinska namn på muskler, hantlar och bänkpress. Snart kommer jag att drömma om att jag gör ett knäböj med perfekt teknik !

Jag säger bara balansträning är underskattat. Är verkligen något som är ruskigt vikigt för oss ryttare. Kommer att komma ut tips på balans övningar med tiden. Var ute i skogen med Cleo och började då tänka på hur man som bäst övar sin balans till häst. Kom fram till att om du släpper har fokus på att hålla en super lätt hand. Hitta balansen i kroppen och se till att inte hålla balansen i handen. När man känner att man behärskar det ska man göra samma sak fast när man blundar. Detta ska man absolut inte göra långa stunder !! Vill ju inte att någon ska trilla av för att man red en skogsrunda på 10 min blundandes;)

Prova !

Ha en fin kväll !

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0