Ett skepp kom och lastat med Pikeur och smoothie:)

Fick mail igår om att min nya pikeurtävlingstopp har kommit och är påväg till mig :) Jiiipee !

Jag har ett tips på ett mycket bra och gott mellanmål. Tror inte att jag är ensam om att känna framåt eftermiddagen att sockersuget börjar komma. Blir nästan aldrig sugen på socker under förmiddagen men när det börjar närma sig 3-4 så börjar min blodsocker klocka ringa. Antingen brukar jag äta honungsmelon som är en riktigt bra sockersläckare men något som är lite mer mättande är smoothie !

Du behöver någon typ av mixer, det går även med elvisp. Du kan välja vilka frukter du vill. Min favorit är blåbär, hallon och banan med en liten skvätt vaniljyoggi.

Så här gör du:

1. Mixa frukterna du vill ha i din smoothie. Är de frysta, tina dom lite i micron så att du inte får för mycket is i smoothien.

2. Om du vill, häll i 1 dl vanilj/naturell yoggi :)

3. Drick med sugrör (mycket roligare;)

Går att äta till frukost, mellanmål, efter träning eller varför inte efterrätt :)


MUMS ! GOTT OCH NYTTIGT :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0