Ledig lördag ?

Idag har jag en ledig dag. Eller ledig för att vara mig ;) Jag ska städa eftersom att jag får gäster ikväll,  handla mat och efterrätt, trimma både Ella och Cleo, tvätta Cleo, mocka och göra resten inför tävlingen imorgon. Sen ska jag försöka att bara ligga på soffan en liten stund också ;)

Johan började jobba vid 7 och imorse kom han hem och käkade frukost med mig. Idag har jag varit duktig och gjort grahamsscones med pumpafrön. Mums !

Receptet är:

4dl grahamsmjöl
3dl vete,jöl
1dl havregryn
80gram smör
4tsk bakpulver
3dl mjölk eller filmjölk

Så här gör du:

1. Blanda i mjölet, bakpulvret och havreygrynet i en skål
2. Skiva ner smöret i små bitar och finfördela det med fingrarna i mjölet
3. Rör om med händerna
4. Häll i mjölken/filmjölken och rör om tills du får en fin deg (Blir den för kladdig




Kommentarer
Postat av: EmbLeM

Sv: Tack så mycket! :D

2011-05-14 @ 13:31:17
URL: http://emblems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0