Smilegroparna krampar !

Har pratat med mycket trevliga och kanske lite mindre trevliga människor idag men de flesta trevliga :) Börjar kunna slå olika riktnummer som hör till Karlstads kommun och nu när jag äntligen kan de utantill så är listan slut och jag ska börja med Linköping :)

Läste innan under min frukost rast i Hallandsposten om en häst som hade blivit skuren i bogen inne i stallet. Någon hade gått in i stallet under kvällen/natten och skurit hästen svårt i bogen, fick sy 30 stygn. Läste sedan på Ridsports hemsida om en ridskoleponny som hade blivit utsatt för övergrepp
http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=820138

Jag blir mörkrädd ! Kan vara orolig att ha min häst ute på natten under sommartid men ska man inte ens kunna ha dom säkert inne i stallet utan att någon ger sig på dom. Usch ! Vad jag har läst så är straffet för djurplågeri dagsböter eller ev. villkorlig dom (?) Borde vara hårdare !

Usch Usch ! Hoppas ni har läst trevligare saker än mig idag !

// Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0