Hiss: Komplimangen !

Måste hissa komplimangen idag ! När jag satt här inne på kontoret kom våran ekonomianvariga och knackade på dörren. Jag tittade upp från datorn och undrade vad hon hade på hjärtat. Då sa hon; "Emma du är så himla söt när du har håret uppsatt! Du är söt annars också men extra när du har det så !" Sen gick hon. Blev hur glad som helst ! Jag kan erkänna att jag har alltid haft en liten fobi för att ha håret uppsatt förutom när jag tränar men har börjar ha det mer och mer och lär ju ha det någon extra gång efter idag;) Försöker själv vara duktig på detta med att ge komplimanger om det är någon som har några snygga kläder på sig eller bara råkar vara allmänt gullig! Man kan faktiskt göra en annan person extra glad genom att ge en komplimang!

Därför vill ja hissa att ge komplimanger till alla man känner men även till folk man inte känner. På något sätt så är det ännu roligare när det kommer från någon man inte känner. Jag är tex. inte en klänningstjej. Varje gång jag har klänning på mig känns det som att jag har klätt ut mig. Så en gång när vi var ute i sommras så hade jag av någon anledning fått på mig klänning, kom ihåg att jag inte alls varit 100% säker på denna utstyrsel. I vanliga fall så hade jag bytat om till byxor direkt men denna gången var det tjejförfest och det kom inte på fråga att byta kläder. När vi sen kom ut så stod jag vid baren och en tjej knackade på min axel och sa "Måste säga att din klänning passar dig väldigt bra. Super snyggt!" Har blivit lite lättare att sätta på sig klänning, speciellt den efter det;)

Så snåla inte med komplimanger! Tycker ni någon, något är snyggt. Säg det ! ;)

Dagens visdomsord ;)

KramKram // Emma

Jag i klänning, fast denna gången var det maskerad ! ;)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Du är jättevacker!

2012-04-26 @ 15:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0