Det bästa och värsta 8 månderna i mitt liv...

Idag som alla andra dagar i mitt lugna, fridfulla och ALDRIG stressiga liv är det hästar och träning på schemat. Kommer jobba till kl 16.00 för att sedan köra hem till Torup. Där ska Aniston gå lite dressyr på banan. Ska trimma lite granna på Söndagens dressyrprogram. Efter det ska jag pyssla lite granna med Cleo :)
 
När stallet och hästar är färdig ska jag tillbaka till Halmstad för att köra ett gympass. På schemat står egentligen ben men tror att jag får skjuta på detta pga av träningsvärk efter de senaste dagarnas volleyboll träningar. Istället kommer jag att köra arm/axel/bröst-pass.  Ska även försöka att börja passet med lite kondition på löpbandet :) Sen ska jag även ta mig tid att strecha ordentligt efter passet eftersom min volleybolltränare PA kallade mig för "kassaskåpssäker" i en strech övning igår ;) Vi ryttare kanske inte är kända att vara smidiga och böjbara i våra ben och eftersom jag varit borta från volleybollen i 1 år ställde jag mig på planen mer som en ryttare än volleybollspelare ;)
 
Från om med denna veckan kommer mitt "nya" liv starta. Med detta menas att jag kommer att börja träna 4-5 ggr veckan volleyboll, rida mina 2 hästar, styrketräna, flytta till ny lägenhet, tävla med hästarna och så småningom börja spela matcher. Kommer att ta upp mycket av innehållet här i bloggen(som att det inte redan gör det) Kommer bli tufft att få tid och energi att gå ihop men jag är fast besluten om att det ska gå :) Mina tidigare 2 säsonger då jag kombinerat elitsäsong med hästar har varit mycket tuffa! Sista säsongen jag spelade avslutade jag den med 2 skador, jätte trött, en totalt övertränad kropp och motivationen nere i skorna. Skillanden ifrån den säsongen till den som kommer är förberedelserna innan. Har hittat mig en sjukgymnast som jag trivs med som har hjälpt mig få buckt på mina skador och kommer att gå till henne i jämna mellanrum under säsongen för att hålla dessa i schack. Kommer att börja jobba halv tid från och med 1 spetember, tidigare säsongen har jag alltid jobbat minst 75%. Har min syster som kommer att hjälpa mig med ridningen av hästarna så att inte deras träning i vinter kommer i andra hand. Min Mamma och Pappa som alltid ställer upp och hjälper mig med gooming på tävlingar, träningar och daglig hantering av hästarna. Pappa kommer i år även vara mycket involverad i min volleybollträning. Har är den här gången blivit lite äldre sen senaste gången och insett att jag inte alltid kan ha perfekta dagar utan det är okej att ha en dålig dag! "Det är alltid okej att bryta ihop, så länge man kommer igen!" Går den här gången in med en ruskig motivation som bara sprutar ut ur mina öron :) Målet med hösten/vintern/våren är att satsa 100% på mina idrotter och se hur mycket jag kan utvecklas under det kommande 8 månaderna! Wish me luck, I will need it ! ;)
 
Vill säga ett stort Tack på förhand till alla som kommer ställa upp för mig för att göra dessa 8 månder möjliga. Tack till min Mamma som gör det möjligt för mig att fortsätta träna hoppning på tisdagar då hon kommer göra iordning min häst och förbereda allt inför träning då jag kommer 10 minuter innan vi måste åka. Tack min syster som kommer hjälpa mig med träningen av hästarna :) och Tack alla mina vänner som kommer stå ut med mig när jag är gnällig, trött och jävlig ;)
 
KramKram // Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0