Onsdag 15 augusti 2012 - Nyttig Chokladmousse och 3 timmars träning...

Då genomförde jag min första "pressade- Tisdag" igår. Med det menas att jag jobbar till 16.00, tränar volleyboll mellan 17.00-19-00, åker hem till Torup och åker till hoppträning 19.45 för att träna mellan 20.30-21.30. Här hemma och i säng 23.15-23.30. Var ganska trött när vi körde hem ifrån hoppträningen igår kväll eftersom det var längesen jag hade sådana dagar men ge mig bara en 3-4 veckor så är jag snart henne i tempot igen :)
Volleybollträning gick fint! fortfarande lite ringrostigt som faktiskt är okej att vara 2:a träningen på 1 år ;) Mitt knä och mina revben har hittills hållt en låg profil och det hoppas jag att dom fortsätter med! ;)
 
Aniston gjorde en riktigt fin träning igår trots att piloten igår var ganska trött i huvudet och gjorde några blunders. Duktig Kicka ! Nu taggar vi för fälttävlan i Falkenberg på Söndag :) Ska bli riktigt roligt !
 
När jag hade möte med Matilda i Måndags pratade vi om saker man kan unna sig. Sa då att man kan alltid välja att göra ett nyttigare alternativ till något som man tycker om. Ofta om man googlar "nyttig.. ? ja vad det nu ni vill göra så kan ni få fram massor av versioner av olika mat; och efterrätter. Idag tänkte jag dela med mig av ett recept på en bättre version av Choklad mousse :)
 
Du behöver:
 
150 g mörk choklad (minst 70%)
2 ägg
3dl kesella
 
Gör så här:
 
Smält chokladen över vattenbad. Knäck äggen och rör ner gulorna i chokladen. Tillsätt där efter kesellan. Lägg i skålar och låt dom stå kallt 4-5 timmar innan servering! Om man vill ha lite extra smak kan man alltid tillsätta lite pressad apelsinsaft för att få en lite twist :)
 
Har inte provat detta själv ännu men om ska göra det i helgen. Dock får ni gärna höra av er om ni provar och säga vad ni tyckte :)
 
Ha en fin dag !
 
KramKram // Emma
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0