Tisdag 14 augusti 2012 - Besviken Emma men ändå 6 kg på 4 veckor

Är riktigt besviken och ledsen idag! Var med Cleo på djursjukhuset idag och fick reda på att hon har en senskada i höger böjsena. Dock sa veterinären att skadan var inte var stor men att det fortfarande var en skada. Såå nu blir det boxvila i 10 dagar då hon ska äta smärtstillande. Sen får jag börja promenera med henne och ha henne i sjukhage och sista veckan innan återbesöket om 3 veckor får jag börja skritta henne. Sen får vi se hur hon ser ut på återbesöket. Förmodligen kommer hon få ytterligare vila efter det men man kan ju alltid önska att det läker som bara den. Riktigt ledsen idag eftersom vi äntligen kommit igång med terrängen igen och hade 3 fälltävlanstävlingar inplanerad... Men men kunde varit mycket värre som veterinären försökte förklara för mig ! Nu blir det extra fokus på Aniston istället och nästa tävling blir Fälttävlan i Falkenberg nu på Söndag. Bara att tagga in för det och se detta som världens chans att bara kunna fokusera på Aniston.
 
Annars igår tränade jag min första volleyboll träning ! Riktigt roligt att äntligen vara igång igen :D Klarade mig utan träningvärk, otroligt förvånade men är träning igen ikväll så ska inte säga för mycket ;) Efter träningen igår hade jag möte med Matilda inför hennes nästa 4 veckors period. Min utvärdering av perioden som varit är att hon har varit OTROLIGT duktig ! Tjejen har gått ner 6 kg på 4 veckor och jag är riktigt stolt över henne! Vi har nu inför nästa period lagt till 1 ätar dag i veckan då hon får unna sig 2 saker som hon skulle kalla "syndigt" ;) Typ godis, glass osv. Vi pratade om storleken på det man unnar sig. Tex. i 10 godisbitar(om man inte väljer någon choklad) innehåller ca 190 kcal. Såå vi har sagt max 20 godisbitar (ca. 380kcal) Sen har vi lagt till att i de 3 träningpass hos ska göra i veckan ska hon lägga in ett pass simning, dans, step up what ever she want´s för att ge henne en ny utmaning i träningen :) Lycka till Matilda, nu kör vi !!
 
Idag är det volleybollträning på schemat kl 17.00-19.00 efter det susar bilen hem till Torup och Aniston som ska iväg på hoppträning ikväll. Från och med nu börjar mina pressade Tisdagar :) Underbart ! ;)
 
Ha en super fin dag !
 
KramKram // Emma
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0