Torsdag 16 augusti 2012 - Dressyr, axelträning och nyttig glass :)

Igår efter jobbet susade "Goffi" (min bil, en golf) hem til Torup och tog hand om hästarna. Svullnaden på Cleos ben var i allafall helt borta nu. Något som känns positivt :) Pysslade lite med henne för att sedan rida Aniston ett dressyrpass på banan. Ingen Glad och positiv Aniston igår efter som dressyrarbetet nu börjar bli lite jobbigare. Sundtals gick hon riktigt fin! Hon har en tendens att vilja "krulla ihop" sig och komma bakom handen vilket jag tycker är svårt att hantera. Har aldrig haft en häst tidigare som gjort så och har svårt ibland att rida henne framåt. Men men man får se det positivt att jag nu kommer få lära mig hur man gör ;)
 
Efter stallet åkte jag tillbaka till stan och körde ett pass på gymmet. Blev axel/bröst- övningar + 20 min på crosstrainern. Försökte dock köra många av dom lättare övningarna för att ge mina lite taskiga revben en chans att aktiveras utan tung belastning nu när dom har fullt upp att vänja sig vid volleybollen. Sen la jag lite extra tid på att strecha och tog mig även en sväng in i bastun för att hjälpa kroppen men lite träningvärk. Efter det blev det film, Liza Marklunds nyaste film "Livstid" Mycket bra ! :)
 
Idag är det som vanligt jobb till kl 16.00 och efter det är det bara hem och byta om till träningkläder för att träna volleyboll mellan 17.00 - 19.00. Sen hoppar jag in i bilen, åker till Torup och ska konditionsträna Aniston. Efter det ska jag få lägga huvudet på kudden och susa. Sen imorgon är det Fredag och med menas att det snart är helg och en välförtjänt sovmorgon väntar mig på Lördagmorgon :)
 
Tänkte att jag skulle fortsätta med mina nyttiga recept :) Idag blir det på nyttig glass :)
 
Du behöver:
 
Kesella
Jordgubbar/hallon/blåbär (ja vilken smak du nu vill ha på din glass)
Mörk choklad (70%)
 
Mixa ihop kesellan med de bären/frukten du vil att din glass ska smaka. Ställ in i frysen i 1 timme innan servering. Riv gärna lite mörk choklad över :) Super enkelt !
 
KramKram // Emma
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0