Torsdag 23 augusti 2012 - Senskada, flytt och sengångare...

Måste erkänna att jag är ruskigt trött idag ! Kroppen har inte riktigt kommit in i rytmen med all träning ännu och igår blev det ganska mycket. Först var jag på gymmet 1h, efter det flyttade jag och min Lillebror alla mina saker till min nya lägenhet som ligger på 5:e våningen. Ganska slut efter den flytten! När vi äntligen var klara var det 45 minuter till volleybollträning. Var bara att rota fram lite träningkläder i flytröran och sticka till hallen. Där fick min redan lite trötta kropp 2,5 timmes volleybollträning där jag fick hoppa i stortsett 1 timme. Jag är libero(försvarsspelar) vilket betyder att jag ALDRIG hoppar. Jag 4 år sen jag spelade spiker (anfallare) så vi kan väl säga att jag har lite träningvärk idag ;)
 
Något spännande som har hänt är att det har visat sig att Cleo inte har någon senskada. What ? Joo, det är sant ! Fick följa med min tränare Johan till Per Spångfors för att få ett andra uttlåtande om hennes ben. Då visar det sig att hon inte har någon senskada på sitt framben. Helt frisk ! Min första reaktion var självklart att jag blev riktigt glad eftersom jag varit riktigt ledsen att jag kanske inte skulle kunna hoppa något mer denna säsongen. Men sen blev jag riktigt förbannad för att jag hade fått en såpass allvarlig diagnos på ett helt frisk ben på hennes första undersökning. Inte riktigt okej ! Hade jag gått efter hennes första diganos hade hon vilat i 3 veckors minst innan återbesök. Efter det hade det blivit sjukhage och skritt. Menmen..
 
Idag är det jobb till kl 16.00 och efter det ska jag hem och byta om inför volleybollträning. Träning 17.00 - 19.30. Efter det så kommer jag att stanna kvar i stan. Har en super gullig syster som kommer att rida Aniston idag och imorgon så att jag får tid att komma iordning i lägenheten :)
 
KramKram // Emma
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0