Torsdag 30 augusti 2012 - Upploppet, planering och planering!

Är inne på upploppet nu av min period som heltidarbetare. Kommer på Måndag börja jobba halvtid för att kunna satsa på min idrott. Min kropp skriker efter halvtid just nu, trots mycket sömn inatt vaknade jag ändå dödstrött! Ska bli skönt att dra ner på tempot lite, ja jag sa faktiskt det mot alla odds ;)
 
I helgen kommer det att planeras en massa saker. Ska lägga upp ett schema för hur jag och syrran lägger upp träningen av hästarna. Kommer vara omöjligt för mig att träna bägge hästarna ensam utan att en för mindre träning. Därför har jag min duktiga stora syster till hjälp så att detta inte händer. Sen ska även nästa vecka planeras för att få in ridning, gym, volleyboll, jobb och ev. springa på en och annan vän!
 
Gårdagen var vilodag ifrån volleyboll men absolut inte träningvila. Efter jobbet var det 1 h gym där mage, rygg och balans var i centrum. När gymmet var avklarat åkte jag hem till Torup och red Cleo, syrran red Aniston tidigare på dagen. HAHAHA.. Är allt jag kan säga om mitt och Cleos pass. Kändes som att backa tillbaka 4 år i tiden när jag precis fått henne hem. Hon var super strirrig, spänd som en fjärder och kastade sig för allt ! Lite så, dock lite mildare var hon igår! Vi kan säga att min balansträning fortsatte även efter gymmet! Dock inte helt förvånat när hon bara varit igång i 4 dagar efter att ha vilat nästan 2 veckor. I vanliga fall går den här hästen 6-7 dagar i veckan för att henne huvud inte ska koka över. Lite som jag ;)
 
Idag är det volleyboll som gäller, syrran rider Cleo och Aniston vilar inför trimm imorgon och tävling i Kungsbacka på Lördag :) Ska även en sväng till Renée och få min rygg och axel fixad !
 
KramKram // Emma
 
Cleo för 4 år sedan...

 Cleo från tävling i Halmstad i sommras...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0