Torsdag 9 augusti 2012 - Trafikvett

Måste idag dissa alla som inte har trafikvett nog att köra långsamt förbi hästar. Vi möte igår en fyrhjuling med harv i skogen. Ska säga att mina hästar brukar nästa aldrig reagera på fordon men haven på den smala vägen var lite för mycket. Cleo blev lite spänd och ville inte riktigt gå förbi var på personen på fyrhjulingen är otrevlig som tusan och uttrycker sig bland annat med orden "Håll ordning på din häst, jag har inte hela dagen på mig..." och tror att det ska lugna ner hästen att han gasar mot oss. Jag ber om ursäkt för de 20 sekunderna som det MAX tog för min häst att gå förbi din skramlande harv och hoppas att du kan få tillbaka dom på något annat sätt i livet annars får du vara snäll att skicka en faktura för besväret. Även ibland när jag hade hästarna uppstallade i Tönnersjö och man skrittade bort till ridvägarna så körde ibland folk förbi som galningar. Tror inte att eller jag hoppas mer att folk inte förstår att det faktisk kan vara farligt för både häst och ryttare och hästen blir rädd. Ryttaren kan trilla av och hästen kan komma lös och skada sig. Jag menar, dom få sekunderna som det faktiskt tar att låta hästen passera medans du antingen står still om vägen är smal eller om du passerar i låg hastighet är det egentligen fruktansvärt ansträngande för att undvika olyckor? Fick höra en gång att dom enda som kör långsamt förbi hästar på vägen är unga killar med nya bilar ;)
 
Jaja.. Nog om detta! Igår skrittade jag som sagt ut i skogen med min syster som tig Aniston som ska ha en extra klapp eftersom hon tog min syster förbi den livsfarliga harven. Spänd men utan att vifta på ett öra ! Sen efter ridningen skulle jag varit ute på en löprunda men ösregnet gjorde att jag istället fick köra en stund på crosstrainern inomhus. Spenderade kvällen med att titta på OS och "So you think you can dance".
 
Idag är det jobb till 16.00 och sedan hem och rida. Aniston har vilodag och Cleo ska gå en sväng på banan om hennes ben tillåter. Svullnaden på ena frambenet var bättre igår och hon var inte halt. Dock kanske en aning försiktig med att ta för sig i nerförsbacke. Men känns bra att det inte värkar vara någon större skada. Aniston kommer dock att ta hennes plats på tävlingen i helgen. Kommer bli 2 starter, 100cm och 110cm.
I kväll ska jag sedan tillbaka till stan för att piska mina ben 1 timme på gymmet och efter det ska jag fika med Line :)
 
Ha en trevlig dag ! :)
 
KramKram // Emma
Aniston ska ha en extra klapp för gott uppförande igår :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0