Kaffekick, ryggfett och åldersnåja !

Brrr.. Har precis fått i min en kopp kaffe. Som vanligt kommer jag snart ha lätt hjärtklappning och lägga i hög växeln. Trodde verkligen att det där men kaffet skulle lägga sig. Har ändå druckit kaffe ganska länge nu. Visst dricker jag inte ofta men ändå ! För er som inte förstår så är det så att jag blir totalt HYPER av kaffe. Om jag pratar mycket i vanliga fall så pratar jag ruskigt mycket, nästan så fort att det inte gå att tyda vad jag säger. Hinner inte avsluta en mening innan jag börjar på en ny. Brukar dricka en kopp på Tisdagar då jag ska iväg och hoppträna. Kicken brukar hålla i sig lagom tills att jag hoppar in i bilen och kör ifrån stallet på kvällen.

Dagens ord är "ryggfett", Jag och Sandra har jobbat tillsammans på lagret idag och Sandra har var lite orolig eftersom hon tycker att hon har fått "ryggfett" Aldrig hört detta ordet innan men tydligen är det när man får veck vid midjan på ryggen. Vi kunde dock, men vi menar jag Jag, Jenny och Karina snabbt utesluta henne teori eftersom, allt vi kunde känna var lite hud ;) Men det bästa var att Jenny sa att "Vänta bara tills ni har fått barn och blir äldre, då får man ryggfett " Sandra blev ju inte gladare för det får att hon bara är 22 ;)

På tal om ålders nåja så har det varit väldigt mycket snack om ålder de senaste dagarna. Var är ålder egentligen? En siffra eller något som är ruskigt viktigt ? Har mognad med åldern att göra eller med erfarenheten ? Dock så brukar man ju säga att med ålder kommer erfarenhet. Vi har i alla fall snackat om hur mycket det får skilja i ålder hos två som är tillsammans. Vissa sätter gränsen vid 5, 8, 10 år och vissa tycker att åldern inte spelar någon roll. Hmm.. Flera har sagt till mig att "Emma, i åldern som du är nu spelar åldern ingen roll" Men Hallå, jag är bara 22 ! Haha.. det roligaste är att vi har kallat dom som är fyllda 30 för gamla, ganska orättvist. Jag räknas satan inte till gammal när jag är 30(!) ;) Helgens kommande aktiviteter får visa hur stor skillnad det är ;) Jenny på jobbet sa att "Man är bara så gammal som man känner sig" Kloka ord ! Finns som är 30 och tant och dom som är 50 och ungdom :) Hoppas att jag ska höra till det senare, på ett bra och inte creepy sätt ;)

Ha en fin eftermiddag !

KramKram // Emma






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0