Onsdag 15 Februari 2012

Åter igen en trött Tisdag..  Dock ingen försovning :) Hoppas att det fortsätter så !

Var på hoppträning igår med Cleo. En helt ok träning, Cleo var lite övertaggad och jag var lite loj i mina reflexer. Var helt slut efter bara bilfärden dit. Snöade riktigt mycket igår när jag körde och blev orolig när jag låg på E6:an att jag kanske inte skulle komma fram. Väl framme kunde jag äntligen slappna av och blev då helt slut i kroppen. Men träningen gick som sagt ok. Blir Pay n Jump med Cleo i Halmstad på Söndag. Antingen ska jag hoppa 1,10- 1,10 eller 1,10 - 1,20 beror på hur hon känns. När jag körde hem igår hade det slutat snöa men fick fortfarande köra väldigt långsamt och klev in i lägenheten vid 23.20 igår kväll.

Red Aniston innan träningen och hon gick super. Övar som sagt tempoväxlingar och nu lyssnar hon riktigt riktigt bra. Räcker att jag rätar upp mig vid många tillfällen för att hon ska förstå vad det är jag vill att hon ska göra. Hade även en egen hästskötare i stallet igår, Fanny. När jag mockade började hon göra iordning Aniston åt mig:) Super gulligt :) Ska även tacka Fannys mamma Jill som kom till undsättning när jag kört en liten bit och insåg att jag glömt stövlarna i stallet och inte hade någonstans att vända transporten. Tusen tack för all hjälp !

Idag ska jag jobba till kl 15.00. Sedan ska jag ut till stallet och rida. Aniston ska försöka ta ut bägge hästarna en runda i skogen och jogga lite granna. Hinner jag inte bägge innan det blir mörkt får Cleo gå en jogg på banan. Sen ikväll ska jag äntligen få komma till gymet ! Ska bli så skönt att få träna lite granna. Blir mage/balanspass idag :D

Tisdagen matdagbok

1 glas mjölk
3 knäckemackor med briemjukost och paprika
Morotssoppa 2 skivor grovt bröd
Alla hjärtansdag bakelse, 1 kopp kaffe
Mathavreröra med skinka
Smoothie (kesella, lättfil, hallon, banan)
1 kiwi

Ha en fin dag !

KramKram // Emma

Min nya hästskötare Fanny :)

Når man inte upp så får man använda pall !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0