Pulver, piller och metoder !

Var inne på gymgrossisten igår och tittade på lite träningkläder. Fanns mycket snyggt men köpte nya precis så det får nog tyvärr vänta lite. Men var inne och kollade på kosttillskotts fliken och insåg att det finns nog ett pulver eller piller för allt ! Bygga muskler, Gå ner i vikt, Förlora fett, bygga muskler på väntra sidan av skuldran osv. var tog det där som man kallar för mat vägen ? Vad hände med träna mer och äta mindre ?

Jag kan säga att jag aldrig har varit ett stor fan av pulver, piller eller olika bantningmetoder. Självklart är kosttillskott bra för de som verkligen behöver det, elitidrottarna till exempel ! Många som tränar på hög nivå behöver extra tillskott eftersom de har svårt att äta så mycket mat som de behöver för att bygga/bibehålla muskler. Super för dom ! Men jag tror faktiskt inte att Dennis, 25 som tränar 3-4 ggr i veckan behöver tillskott. Tror att det handlar mer om lathet. Man orkar inte laga eller tänka på vad man ska äta så man blandar till lite pulver. Visst, vill man ta lite protein efter ett träningpass, Fine ! Men det finns faktiskt dom som använder proteinpulver osv. som ersättning för mat, Inte okej !

Tror jag varit inne och läst x antal bloggar idag som har pratat om bantning, vikt och diet. Jag blir seriöst ledsen ! Söta tjejer som inte alls är överviktiga som seriöst försöker att gå ner i vikt med hjälp av någon diet eller piller. Sen finns de de bloggar där någon skriver om sin väg till ett bättre liv.
Långsam, hållbar och hälsosam viktnedgång ! Ruskigt inspirerande läsning ! Det är ni som är förebilderna som tar tag och gör livet till något bättre :)

Tycker inte man ska vilja bli smal eller tjock, tycker att man ska vilja bli hälsosam. Att vara för tjock är inte hälsosamt men tror att många glömmer bort att vara för smal är inte heller hälsosamt ! Äta för mycket är inte bra men åter igen tror man glömmer att äta för lite är inte heller bra ! Nu när jag ska ut och föreläsa om Träning och kost för ryttare är detta jag vill ska vara solklart ! Hälsa är inte alltid hur du ser ut, utan mer hur du känner dig !


KramKram // Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0