Ärtor på burk !

Älskar gröna ärtor på burk ! Mums ! Har alltid gjorde det sedan jag var liten :) Var det ända grönsaken Mamma kunde få i mig förutom gurka, om jag fick doppa den i ketchup ;)

Brukar alltid se till att ha ärtor eller andra grönsaker på burk hemma eftersom vissa dagar orkar jag inte ställa mig att göra sallad eller när jag ska ha matlåda är det ibland svårt att få salladen att hålla sig god. Jätte enkelt och snabbt att bara öppna burken och skaka ut lite på tallriken. Det som står i skafferiet just nu är gröna ärtor, vita bönor och majs :)

Ikväll tänkte jag prova på att göra morotssoppa. Är helt nytt för mig men har hört att detta ska vara gott. Får se hur hungrig jag är när jag kommer hem ifrån gymet. Andra alternativet är att göra köttfärsbiffar med fetaostsalld, oxå gott :) Blir mer matlagning i helgen då min Syster och Ian kommer hem till mig imorgon. Hoppas att min syster som är kock vill svänga ihop något. Alltid gott när hon lagar mat :)

Snart ska äntligen Renée sätta klorna i min rgg och nacke. Vill kunna sova ordentligt inatt !

KramKram // Emma


Kommentarer
Postat av: Sofie

hehe va gulligt mer gurka o ketchup ;)

2012-01-28 @ 17:10:25
URL: http://http://instatera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0