Kycklingsoppa

Var i stallet och red hästarna. Aniston fick sig lite markarbete på banan och Cleo en liten jogg. Passet med Aniston gick jätte bra. Har blivit endel enkelt markarbete utan bommar i en vecka eftersom det blivit svårt att ha bommar när det kom snö och blev kallt. Hoppas kunna komma till ridhuset i helgen och hoppa Aniston och trimma Cleo på lite bommar.

Efter stallet var jag på gymet och tränade ben. Blev 20 min kondition innan jag satte igång. Var nära att jag inte kom iväg idag för jag gjorde det stora misstaget att sätta mig i soffan när jag kom hem ifrån stallet. Kände då helt plötsligt hur trött jag var. När jag började överväga att ligga kvar i soffan fastnade blicken på min stora muffinsbok som jag fick av Hanna och Ian förra julen. Har betsämt mig för att göra blåbärsmuffins på Lördag. Bestämde mig då för att mina muffins skulle smaka dubbelt så gott om jag tränat ordenligt i veckan. Ska säga att passet var tungt att genomföra och mina blivande muffinsar motiverade mig ifrån början till slut. Hehe.. Alla har vi olika trick ;)

När jag kom hem blev det kycklingsoppa och "Det blir bättre" ÄLSKAR kycklingsopppa !

Recept

1 kycklingfilé
1 gullök
2 morötter
1 förpackning passaerad tomater
matlagningsgrädde
vatten
(dosera följande efter hur krämig du vill ha soppan)
curry
salt
peppar
cayhennpeppar

Nu ska jag krypa ner i sängen och titta på lite Grey´s Anatomy :)

Natti Natti !

// Emma


Kommentarer
Postat av: Tania Aalto

Missa inte bloggtävlingen: http://stensholmen.wordpress.com/2012/01/21/vad-ar-snyggast

2012-01-25 @ 23:46:37
URL: http://stensholmen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0