Onsdag 18 januari 2012

Gäsp, Gäsp, Gäsp !

Super trött idag ! Var hoppträning igår med Aniston och var som vanligt inte i säng förrän 23.30. Men hoppträningen gick bra. Hon var lite ringrostig efter vintern men gjorde bra ifrån sig i alla fall. Hon var riktigt trött efter träningen. Lastningen gick bättre än tidigare. 5 min hemma och 5 min efter träningen. Ganska stor skillnad ifrån 20min ;) Vet också att det finns dom som får stå i timmar med sina hästar för att få dom att gå in men jag har alltid varit bortskämd med hästar som har gått raka vägen in. Då är 20 min en evighet. Det ända konstiga jag varit med om är min D-ponny Tuja. Hon gick raka vägen in men vägrade sedan att gå ut. Tog 45min att få henne ut ur transporten. Detta var pågrund av att hon tidigare bara åkt lastbil och därför aldrig fått backa ut.

Tack för hjälpen med fodring och lastning igår Jill ! :)

Idag ska denna trötta Emma jobba till 15.00 och sedan åka till stallet. Där ska jag rida Cleo och Aniston. Aniston ska få sig ett lätt joggingpass efter hoppträningen igår och Cleo ska få lite markarbete med bommar. Får se vad jag kan hitta på för övningar. Efter det ska jag till gymet och träna 20min kondition och sedan ett pass för armar/axlar/rygg. Ser riktigt fram emot att få komma dit idag :) Ikväll ska jag till Tilda och ta hand om henne eftersom det är lite synd om henne efter hennes operation igår. Jenny kommer också dit och tillsammans ska vi göra våfflor till Tilda.

Ha en fin dag !

KramKram // Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0