Tant i 22-årings kropps krönika

Har insett att jag är en tant i en 22 åring kropp när det kommer till tekniska saker. Är verkligen totalt värdelös, ungefär lika dålig som jag är på att städa;) Roligt när min Mamma babblar om massa saker som jag inte har en aning om vad det är och att jag och min Mormor har samma mobiltelefon. Jag har ingen i-phone eller någon annan typ av smartphone utan har köpt mig en oförtörelsebar Nokia. Om man känner mig förstår man att det hade varit ruskigt oekonomiskt att ha en dyr telefon. Ett exempel är en dag i våras, ännu en händelselös Söndag fyllde jag upp badkaret, tände ljus och placerade datorn vid sidan av badkaret och tittade på film. Riktigt trevligt tills jag får sms. Kanske lite för ivrig för att få veta svaret så rycker jag till mig mobilen och självklart så jag blöt om handen och mobilen trillar ner i badkaret. 3 hundradelar senare fiskar jag upp den, lite rädd att den ska vara död men Nej (!) Inte min stålmannen telefon ;) Sen att man får ta ganska mycket pikar för den. Kommer inte vara första eller sista gången som jag kommer  får höra "Fin telefon". Men när ni i-phone ägare har spräckt er skärm för 3 gången so is mine still going strong ;)
 
Okej, jag är värdelös på teknik, städa och förmodligen allt som harmed hushållsrabete att göra. Men de senaste månderna så har jag lärt mig en massa och även hittat färdigheter hos mig själv jag inte visste jag hade. Det här har  jag lärt mig är; Hur man får tag på en taxi vid Leffes, Hur man slipper betala i garderoben, "Ska vi spela "Finns i sjön" betyder inte att man ska spela kort(vilket jag TOTALT missat), Att alla taxichaffisar i Halmstad har "fel" på sina kortläsare efter kl. 03.00, Att inte köra all-in med Line och Jessica, Att det gör ont att få en ölflaska i huvudet+glassplittret i ögat, Men att man efter det använder det trasiga ögat som raggnings-grej, Att man gör rätt i att ha regnrock på dansgolvet eftersom oddsen är höga att man blir ner spilld, Att min Mamma är en klok kvinna som säger till mig att inte dela taxi med främlingar, Att raggningrepliken "Du har så vackra ögon" fortfarande är sliskig, Att katt-rått.spelet är den nya trenden, Att dom rosa blommorna vid biblioteket luktar godare än dom vita, glöm inte att strechaalla kroppdelar efter en hel kväll med dans och att Östras inte öppnar förrän kl 07.00 på Lördagar. Slutsatsen av allt jag har lärt mig är att livet är alldeles för kort för att man inte ska ha roligt och att det är bättre att ångra saker man gjorde än dom man inte gjorde.
 
Sa i Februari att jag skulle utvärdera livet någon gång efter midsommar. Kan nog säga att jag förmodligen var en aning blå ögd och naiv när jag gav mig in i livet som singel. Men till mitt försvar så var jag singel på riktigt senast när jag var 15 ;) Har lärt mig vad "utelivs jakten" handlar om men har fått lära mig den "snälla vägen" och allt jag kan säga är att jag har haft de roligaste, galnaste, konstigaste 5 månaderna i mitt liv och hoppas att det kommer att fortsätta på samma sätt. Har träffat mycket nya trevliga människor och har även fått många nya fina vänner som jag hoppas jag kommer att behålla ! Tack för alla roliga kvällar och totalt utflippade ögonblick, håller tummarna på att det kommer fler ! Och glöm inte bort att även om snart halva sommaren har gått så har vi den bästa halvan kvar;)
 
Stor Kram // Emma
 
"Maybe I will never be who I was before. Maybe I don´t even know her anymore. And maybe who I am today ain´t so far from yesterday. Can I find a way to be.. Every part of me"
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0