Tisdag 3 juli 2012 - "Gå tvärs över gatan med!"

Brukar lyssna på Morgonpasset i P3 varje morgon när jag sitter på kontoret. Nu under sommaren så har dom in programpunkt som heter Pensionärspanelen. Helt underbart! Dom tar in pensionärer som får svara på frågor och dela med sig av sin gränslösa erfarenhet. Idag pratade dom bland annat om slang för olika "aktiviteter" man kan ha för sig på krogen. Visade sig att "hångla" forfarande heter "hångla" men något jag tyckte var gulligt var att den manliga pensionären berättade att om man såg en snygg tjej sa man; "Henne skulle man kunna gå tvärs över gatan med" Detta menades då med att man inte skulle ha några problem med att visa upp henne. Tyckte det var lite charmigt uttryckt. Tänker därför hissa gentlemannen idag ! Öppna upp dörrar, "damerna först..", "Ursäkta att jag tacklade dig över halva dansgolvet. Missade att jag är 30 cm längre och väger 20 kg mer än dig" Vi behöver fler av dessa och mindre av små pojkar som springer runt och nyper en i häcken när man går förbi. Tror jag talar för fler tjejer än mig själv när jag säger; Nej ! Den går aldrig hem. Tycker vi ska införa lite "Vett&ettiket"..
 
Ute och busade med Line igår. Fick en riktigt kaffekick och var händer då? JO, Emma blir riktigt riktigt rastlös och bestämmer sig för att det blir Måndagsklubben. Dock hade jag lite karaktär och gjorde mig själv till chafför och såg till att jag var tillbaka i sängen i skaplig tid. Alltid roligt att ibland vara nykter. Tror inte man inser när alkoholen kickar in att alla runt om kring en inte är hörselskadade;) och JO, man kan ha roligt trots att man när nykter ;)
 
Idag blir det jobb som vanligt och ikväll är det även hoppträning som vanligt ! Cleo följer med på hoppträningen eftersom Aniston går terräng på Torsdag och sedan tävling på Lördag. Ska även hoppa upp en sväng på crosstrainen och köra lite mage. Igår gick hästarna varsin sväng i skogen. Alltid lika skönt att komma ut och galoppera lite i friska luften :)
 
Ha de !
KramKram // Emma
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0