Torsdag 5 juli 2012 - Lycklig :)

Då var det dax att få lite kli i ögonen och snorig näsa ! Blää för pollen ! Men men det kunde varit värre saker man var känslig emot.
 
Igår var det träningtävling på schemat med Cleo och vi åkte efter lång väntan hem med 2 felfria rundor. Cleo var på riktigt på G, speciellt när hon fick hoppa lite grav och bank;) Skulle ha blivit lite backträning för mig när jag kom hem men tyvärr var jag inte hemma förrän strax efter kl 22 så backträningen är flyttad till Lördagmorgon. Syrran red Aniston åt mig igår, Tusen tack för hjälpen ! Även Julia som har sin häst uppstallad hos oss var med på tävlingen igår. Hon och Nikki gjorde en fin tävlingsdebut tillsammans :)
 
Har varit hos min nya sjukgymnast idag. Är helt överlycklig eftersom jag har gjort framsteg. Rörligheten i överkroppen är betydligt mycket bättre och nu ska jag äntligen få börja på med lite belastning. Dock bara 2-3 kg men man måste börja någonstans. När jag slutar jobba idag hoppar jag direkt in i bilen och åker till hästarna. Ska gör iordning Aniston för lite terrängträning. Idag ska vi till Hermanstorp terräng bana. Denna veckan har det blivit mycket häst. Hoppträning i Tisdags, Träningtävling Onsdag, Terräng Torsdag och tävling Lördag. Men kan inte säga att jag lider speciellt mycket. Älskar det jag håller på med så mycket att jag skulle hellre åka iväg varje dag än att sluta :) v. 30 hoppas jag kunna debutera med Aniston på hemmabanan, Lundåkra. Hoppas även att det kommer lösa sig så att jag kan starta även Cleo på den tävlingen :) Dax att börja träna lite granna på dressyrprogrammet !
 
Förra året när jag debuterade med Cleo på Lundåkra hade jag lätt panik. Jag hade inte haft möjlighet att komma till någon riktig ridbana på 3 veckor och med detta menas att jag inte kunnat rida igenom dressyrprogrammet på en banan. Vad gör man då ? Jo, man rider ut på ett stort fält. Tar kläder och markerar upp något som ska likna en ridbanan och rider igenom programmet. Vi ska inte heller missa att min ena stövel hade gått sönder så jag red runt i gymaskor. Så jag satt på ett ojämt fält, iklädd gympaskor och red ett dressyrprogram på en banan med en tröja i varje hörn. Såå när jag red in på dressyrbanan på tävlingsdagen var det första gången jag red igenom programmet. Gick faktiskt bra med ca 62% men lovade mig själv att ALDRIG göra om den förberedelsen igen. Såå nu ska jag börja red i helgen ;)
 
KramKram // Emma
Jag på terrängbanan förra året, Lycklig !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0