Cravings...

Har nu levt utan socker(godis, choklad, glassosv.) i 1 vecka och 3 dagar. Planen är att jag ska hålla mig ifrån det fram till midsommar dvs. totalt 5 veckor. Mitt humör var de första 5 dagarna lite instabilt. Var längesen jag kände mig så lätt irriterad. Bara någon gjorde det minsta lilla, som tex. Mamma käkade knäckebröd en morgon. Ljudet av knäckebrödet när hon tuggade det gjorde mig så irrterad att jag var tvungen att gå där ifrån. Kan inte säga att jag har lång stubin i vanliga fall men de första 5 dagarna var den inte många millimeter. Nu känns det mycket bättre och måste faktiskt säga att det inte är fruktansvärt att vara utan det;)

Har dock haft konstiga mat-cravings dessa dagarna. Det började självklart med glass, gelégodis och choklad. Men detta är saker jag äter i vanliga fall men de senaste dagarna har jag haft sug efter saker som jag aldrig äter. Tex. Biskvier(!) tror aldrig att jag har köpt en biskvi själv men helt plötsligt blev jag sjukt sugen på det och idag blev jag sugen på "Tom&Jerry" kex. Ni vet den där blå lådan med Tom&Jerry på där man alltid fick en leksak med i kartongen. vi får väl se vad de kommande veckorna kommer ge för roliga cravings;)

Varenda gång jag blir sugen på socker säger jag till mig själv att " Det ska jag äta på midsommar " Kan säga att jag kommer inte göra mycket annat än att äta socker under midsommar helgen om jag ska fortsätta såhär;)

Ha de !

KramKram//Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0