Måndag 28 maj 2012 - Helgen..

Då var det Måndag igen och har precis fått i mig lite lunch..

I Fredags var det som sagt frimafest här på kontoret och det var en mycket lyckad dag med lekar, spa, middag och dans:) I Lördags var det upp tidigt för att åka till Väla tillsammans med Hanna och Ian. Där spenderade vi förmiddagen med att shoppa och fika lite granna. Hittade min midsommarklänning och som jag även kommer kunna använda när vi min bror tar studenten om 2 veckor:) På kvällen blev det mys framför Eurovision med Hanna och Mamma. Har gått in i en 5 veckors-period nu utan socker. Med "socker" menar jag godis, glass osv. Anledningen till detta är att jag känner att jag blivit en aning för sockerberoende. Har hållt på en vecka dag och måste säga att det har gått riktigt bra, trots att jag nästan har varit konstant sockersugen i 7 dagar har jag hållt mig! Meningen är att jag ska hålla på till dagen innan midsommarafton, det som får mig att inte säta socker nu är tanken på allt jag ska äta då ;)

I Söndags var vi och tävlade med Cleo i Halmstad. Våran första Nat. 120. Rundan var super och vi var noll till 8:e och sista hindret då hon blev lång och jag fick inte riktigt in hennes bakben. Blev stopp och tyvärr ville hon inte hoppa mer efter det. Super tråkigt efter en i övrigt perfekt runda! Var lite bitter på min häst måste jag erkänna. Hon har gått super de senaste 3 starterna men det är bara att tagga om. Blir förhoppningvis ny tävling i Glommen på Lördag el. Söndag. Igår kväll lagade jag nat till mina päron eftersom det var Mors-dag. Blev sweetchilikyckling med rotfruktssallad :) Var faktiskt riktigt nöjd ! till efterrätt blev det grädde, glass och jordgubbar. Tyvärr ingen glass för mig !

Idag är det jobb och sedan hem till mina bebisar. Cleo ska trimmas lite granna på banan efter gårdagens dumheter och Aniston ska även hon gå ett pass på banan med lite galoppbommar. Ikväll blir det träning med Meloo och ? hmm.. vi får helt enkelt se vem som kommer med.

Ha en fin dag !

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0