Onsdag 30 maj 2012 - Träningvärk...igen !

Åter igen vaknar jag upp med ordentlig träningsvärk ! Idag i axlar, bröstmuskler och rygg efter gårdagens pass på gymmet. Dock kan jag leva med denna smärta eftersom detta är första gången jag har kunnat träna bröst på ca. 2 år ! Har haft problem med mina revben (hur lustigt det än låter) men idag har vi tagit stort steg framåt då jag bara är lite stel. I vanliga fall brukar jag ha så ont att jag knappt kan röra överkroppen :) Underbart ! Har även haft problem med mitt ena knä, någon har sagt att problemet jag har heter "Patella luxation" vilken tydligen menas att mina knäskål hoppar ur läge och tillbaka när den känner för det. Som tur är så har jag en Light-version. Dock "peppar, peppar" har jag inte haft några problem med det dom senaste månaderna heller. Dock har jag ju även mina "cp-fötter" som kan vrida och vända sig lite granna åt alla möjliga håll, tyvärr kan jag dock inte göra så mycket mer än att leva med dom ;) Men så länge jag slipper de andra ! Så trots träningvärk mår min kropp bättre än någonsin :D "Peppar, peppar"

Fick bli lite omplanering när det gällde hästarna igår då det ösregnade hela kvällen. Hästarna fick sin vilodag igår. Idag ska vi till Horse Fram i Falkenberg och prova ut en sadel till Aniston. När vi är färdiga med detta lilla projeckt så ska Cleo gå ett pass med galoppbommar och cavelettihinder på banan. På Tordag ska vi hoppa henne lite granna och sedan blir det trimm på Fredag inför tävling på Lördag. Imorgon rider min syster Aniston och på Fredag ska jag hoppa henne lite granna. I helgen ska hon gå ett pass kondition och ett pass dressyr. Hon kommer att gå tävling i Björbäck på Onsdag nästa vecka, 110.

Efter passet med Cleo ska jag ut på ett pass med Back/trappträning + mage. Planen är att få detta avklarat på 1 h:)

Ha en fin dag !

KramKram
// Emma

Bild tagen på mig och Cleo från helgens tävling :)





Kommentarer
Postat av: Jessica

Åååååh vad fina ni är!! :)

2012-05-30 @ 12:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0