Onsdag 9 maj 2012 - Flytt pågår..

Nu är flytten av hästarna i full gång ! Efter hoppträningen igår som btw gick super körde jag hem Aniston. Hon var lite skeptisk till det nya stallet men redan imorse verkade hon "boat" in sig :) Dock var hon återigen lite skeptisk till sin nya hage och kompisar men detta ska nog ordna upp sig. I eftermiddag kommer jag att flytta Cleo :) Alltid tråkigt att säga hejdå och flytta men ska faktiskt bli riktigt skönt att få ha hästarna hemma för första gången på snart 3 år. När jag gjorde iordning Cleo igår sprang Fanny och Filippa runt och lekte häst. Kan säga att som var betydligt snällare mot varandra än vad vi var när vi var små och lekte häst. Men men..  Sen kommer Filippa fram till mig och säger; "Jag har fått ett myggbett, vill du se?" HaHa.. Ruskigt gullig unge! Var ju tvungen att titta på myggbetet och sen fick vi hjälpas åt att reda ut när hon blivit biten. Slutsatsen blev att myggen förmodligen smitit in i huset nu i dagarna när det varit varmt och de hade haft dörrarna öppna. Sen hade den gömt sig och bitit henne när hon sov. Rackans mygga ! ;) Sen förklarade hon för mig varför Cleo har "päls" på sin nosgrimma. "Hon har päls där för att hon har någon päls där" Eftersom min kunskap om barn inte är så stor blev jag lite ställd men Fanny var snabb med att översätta "Hon menar att hon har det för att hon inte ska ha få skavsår på nosryggen" Aaaahhh ! ;) Kommer att sakna små tjejerna! På tal om barn så måste jag snart åka och hälsa på mina favorit barn Noel och David. Kan inte säga att jag tycker om barn men dom barnen tycker jag om! :)

Idag jobbar jag till kl 16.00. Efter det ska jag till Renée som ska få behandla min revben lite granna med lite magisktejp. Sen ska jag ut till stallet, rida Cleo och sedan lasta in henne och de sista grejerna i transporten och köra hem :) När hon är installerad ska jag träna lite backträning+mage.

Ha en finfin dag !

KramKram // Emma

Noel :)


Kommentarer
Postat av: Jill Svensson

Ha... Ja dessa barn med deras fantasi. Nu blir det nog lugnare i Torup. Men nu har du fått träna lite på att ha barn runt omkring dig i stallet. Ha det så bra! Kram

2012-05-09 @ 08:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0