Fredag 19 oktober 2012 - Macken, Sollentuna och ledig dag?

OjOjOj.. Vad skönt det är att det är Fredag! Gör dig redo Fredagsmys för jag är påväg;)
 
Men innan dess måste jag självklart göra lite nytta. Jobbar till kl 12.00 och hinner bara hem och vända i lägenheten innan jag ska vara på "macken" och fixa mitt punkterade hjul. Min "Mack" heter Magnus Snabbservice. Super smidigt och dom lever verkligen upp till namnet snabbservice:) Dock känner jag mig alltid lika dum när jag ringer och ska få bilen fixad på något sätt. Då får jag verkligen veta hur totalt IQ-befriad jag är när det kommer till bilar. Ringde och sa att jag behövde ett nytt däck till min bil för jag fått punktering. Frågan jag fick tillbaka var; "Vilken storlek?" Emma-helt-IQ-befriad-när det kommer-till-bilar tänkte; "Vaddå vilken storlek? Jag skulle ju ha ett däck. Du vet ett sånt där runt som gör att bilen får bilen att rulla framåt! Är du helt dum i eller?" som tur vad fick inte min hjärna bestämma över min mun utan jag gav istället svaret att jag inte visste, sa vilken bilmodell jag körde och att mina vinterdäck ligger i deras förvaringsrum om dom ville få ett närmare svar;)
 
När jag är klar på macken måste jag hem till lägenheten och laga mat. Har mat i kylen jag måste använda innan den blir gammal eftersom jag inte är hemma i helgen. Sååå tänkte laga lite mat som jag kan frysa in till nästa vecka. Sen är det sjävklart volleybollträning, vad vore en dag utan volleybollträning? Den vore ganska långtråkig och trist och och.. alldelles alldeles underbar! Men vi var lediga från träningen igår så nu är det roliga över och det är dax att röra på fläsket igen. När träningen är färdig åker jag hem till Torup och rastar mina hästar innan det är dax för Fredagsmys med Mammi och Pappi:)
 
Hoppas alla får en finfin Fredag :)
 
KramKram // Emma
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ~Emma-hästblogg.mm~

Hej fin blogg! kolla gärna in på min kram!:)

2012-10-21 @ 09:04:38
URL: http://emmayouknowwhy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0