Lördag 13 oktober 2012 - Tävling, match och vila

Godmorgon Godmorgon!
 
Har precis varit ute och släpp ut/fodrat mina hästar. Idag är det tävling för mig och Aniston i Laholm. Ska bli riktigt roligt eftersom det var ett litet tag sen det var tävling nu. Det som är skönt är att jag trots att det är tävlingdag fick lite sovmorgon. Behövde inte gå upp förrän 07.45 när jag är vanliga fall måste gå upp 1 timme tidigare på vardagarna och att klockan står på 05.00 än tävlingdag är inte ovanligt! Därför sitter jag här nu och njuter av en finfin lördagsfrukost med ägg, yoggi med pauluns blåbär/vanlij müsli och en stor balja äppelpaj-te:)
 
Igår var det som vanligt gym och volleybollträning. På gymmet köra jag min rehabträning. Är väldigt noga med att 1 gång i veckan planera in ett pass på gymmet då jag endast kör rehab. Eftersom det är mycket träning för min del nu med både volleyboll och hästar måste jag vara noga med detta. Rehabträning i förrebyggande syfte är nog bland det smartaste man kan köra. Ganska logiskt egetligen!  Måste säga att min kropp känns bättre än någonsin. Har i många år haft mycket problem med både knän, rygg, benhinnor och fötter. Men måste säga att just nu känner jag mig starkare än någonsin. Några månaders vila och 1 års stenhård  rehabträning var precis vad min kropp behövde. Helt underbart att kunna gå till träningen och inte ha ont! Revbensskadan håller sig i schack och det är nog det som gör med gladast av allt. Njuter just nu för fulla muggar av det jag gör och känner verkligen att jag tog rätt besult att ge mig på denna säsongen med både volleyboll och hästar.
Vi hade en riktigt bra träning igår med laget och det känns riktigt bra inför säsongens första hemmamatch emot Ängelholm på söndag.
 
Idag är det som sagt tävling och när jag kommer hem ska Cleo bli rastad med ett trimmpass på banan. Sen ska jag försöka lägga mig på soffan en stund och bara titta på film och ta det lugnt. Ja, mot alla odds ska jag försöka vila;) Ikväll står det ev. bio på scehmat tillsammans med Tilda.
 
Hoppas alla får en fin Lördag :)
 
KramKram // Emma
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0