Måndag 15 oktober 2012 - Tidig morgon och helgen...

Sitter hemma i Torup med med min lilla ullboll Trekki i knät. Alltid lika roligt att komma hem hit när man möts av en överlycklig tasselsudd i dörren. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe för att sedan ta tag i dagens ridpass. Både Cleo och Aniston ska gå markarbete på banan. Ska trava lite över bommar på böjtspår och köra bågar i förvänd galopp. När sysslorna här hemma är färdiga ska jag tillbaka till stan för att träna volleyboll. Som vanligt kommer vi att första 30 minuterna ha cirkelträning. Puuh! Kommer att bli tungt idag! Imorse var jag uppe med tuppen och tog mig en löprunda till gymmet. Var där 06.35 och körde ett axel/bröst-pass. Trots att jag inte riktigt vaknat helt var jag ändå nöjd med min insats. Kroppen känns just nu helt underbar! Smärtfri och pigg trots den tidiga uppgången:) Blev promenix hem för att skutta in i duschen och sticka till jobbet.
 
I helgen har det både varit tävling och match. Tävlingen var i Laholm med Aniston. Resultatet var 2 ned i 110. Men resultatet var inte riktigt rättvist för hur bra hon kändes. På 13 språng hade vi 2 lite sämre som hon rev och i övrigt hoppade hon super. Sååå en nöjda Emma trots nedslagen! Nästa tävling är den 27 oktober i Falkenberg då med Cleo.
Spelade match med laget i Söndags och blev tyvärr förlust med 3-0 emot Engelholm. Vi spelade super bra första set men tappde i slutet för att sedan förlora det setet. Efter det kändes det som att vi kom ur balans och förlorade dom andra 2 av bara farten. Tråkigt att förlora när det finns mycket mer att plocka fram från vår sida. Men det är bara att sikta framåt på Ligacupmatch emot Svedala på Onsdag och sen seriematch borta emot Sollentuna på Lördag. Hoppas att vi kommer få en finfin träningvecka tjejer och grattis till Ewa som spelade bra på matchen i söndags och blev Bästa spelare!
 
Ha en fortsatt fin Måndag!
 
KramKram // Emma
 
Bild ifrån morgonens pass på gymmet. Ska ju även nämnas att jag var inte ensam om att vara duktig denna tidiga morgon utan både Anna ifrån B-laget och våran ordeförande Leif var där och svettades :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0