Punktering och 3 hästar senare...

Idag har varit en spännande dag! Efter jobbet var jag på gymmet tillsammans med Jessica och körde lite rehab och en ordentlig strech. Var precis vad min kropp behövde efter att i morse känts som att den åldrats 50 år. Efter det satte jag mig i bilen för att köra hem till Torup och ta hand om hästarna. Lyckades klanta mig i utfarten vid min lägenhet då jag körde på trottoarkanten och upptäckte efter en liten stund att jag fått punktering. Efter att ha avfyrat mina allra bästa svordomar var det bara att lyfta luren och ringa Pappi som kom till undsättning.. Och tur var det! Pappa var tvungen att ta i för kung och fosterland för att få loss bulltarna. Hade jag börjat ge mig på det men det humöret jag var på hade jag som Pappa sa; "Förmodligen gett mig på mer än bara bulltarna på bilen" Med dessa snälla ord menar Pappa att jag förmodligen tagit skruva-loss-bulltar-mojängen och demolerat alla fyra däcken för att sedan ge mig på framrutan. Sen kunde jag verkligen ringt till Pappa och sagt; "Det har hänt en liten olycka!" ;) Jaja.. Fick på extra däcken och har en tid bokad för att få ett nytt däck imorgon kl 13.00. Nu kan jag fixa en punktering i allafall!
 
När jag äntligen kom till Torup hoppade jag efter en balja kaffe upp på första hästen som idag var Nikki. Julia som står som inhysing hos oss ska åka till USA om två veckor och då ska jag motionera hennes häst Nikki. Riktigt trevlig häst att rida, på tårna men trevlig :) Efter lite övertalning gick hon finfint och ska bli roligt att rida henne nåra gånger! Cleo gick därefter markarbete på banan och gjorde det bra. Hon kände nog att efter att gjort matte ganska besviken i Tisdags var det bäst att hålla sig på mattan. Vi var uppe med Aniston en sväng i ridhuset för att kunna rida ett ordentligt pass utan vattenpölar. Hon är riktigt fin nu och finare ska hon bli! Ska bli spännande och se hur hon ser ut till våren efter ännu mer styrketräning nu i vinter.
 
Imorgon väntar jobb, fixa av bilen, volleybollträning, trimm av hästar och sjävklart FredagsMys ;)
 
GodnattKram // Emma
 
Ingen Glad Emma när detta hände!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0