Fredag 28 september 2012 - Danmark, hästar och bastu

Då var det Fredag igen. Alltid en underbar känsla!
 
Min Fredag och min helg är redan full planerad! Idag ska jag efter jobbet hem till Torup för att rida mina hästar. Bli konditionspass i skogen för bägge två. När allt i stallet är färdigt ska jag tillbaka till stan och ska ha bastu-date med Volleyboll-tjejerna. Känns som att detta borde bli en tradition med Fredags-bastu;) Vi är lediga ifrån träning idag eftersom vi ska vara iväg och spela turnering i Danmark hela helgen. Där av bastun! Bastu är det bästa som finns för att mjuka upp en stel kropp. Jag vet faktiskt inte om detta stämmer eller om det är en skröna men det funkar för mig och därför är det ju självklart sant ! ;)
 
I helgen är jag iväg i Danmark med laget och spelar tunering. Skulle egentligen varit på 25 års fest på Lördag men detta fick jag tyvärr ställa in. Hoppas att ni får en toppen kväll Anna och Henke! Super besviken att jag inte kan följa med. Hoppas dock på en rolig vistelse i Danmark istället ! :) Min syster tar hand om mina hästar när jag är borta då min Mamma passade nog också är borta denna helgen. Stort tack till min SuperSyster och Hennes SuperSambo Ian som fixar och donar med allt där hemma! Vet att dessa två helst hade tillbringat hela helgen inne i sitt nya fina-underbara-och-helt-perfekta-hus i sitt fina-underbara-och-helt-perfekta-liv men eftersom dom samtididigt är fina-underbara-och.helt-perfekta så hjälper dom ju självklart till;) Hahahaha.. ( Har jag fjäskat tillräckligt nu..?)
 
Ikväll blir det filmmys med Tilda i min-ny-fina-och-helt-perfekta-lägenhet! Jag ska fixa mat och Tilda film. Vårat förhållande funkar verkligen perfekt på det viset. Vi är totalt olika men vi har på något sätt accepterat det och gjort det till något som är positivt. Tex. Tilda tvingar mig att städa och jag tvingar Tilda att träna. Vi är som ett gammalt gift par. Senast vi gjorde oss iordning för fest hade jag som vanligt "tappat" alla mina grejer innanför dörren i henne lägenhet. Då börjar den vanliga föreläsningen hur det är såååå typiskt mig och blablabla. Jag försvarar mig självklart som vanligt att "Tilda, det finns inte mycket tid över för mig att alltid städa". Hon svarar sjävklart; "Det beror på hur man prioriterar!" och var på jag säger; "Okej, men Tilda jag prioriterar min träning framför städning. Btw hur går det gör din träning?" HaHa.. Har var tyst, jag var tyst och sen hade vi en riktigt rolig kväll ! Sen något som ärviktigt när man väljer vänner eller pojkvän/flickvän är sjävklart vilken godissmak dom har. Såååååå viktigt !  Mer eller mindre avgörande skulle jag säga;)Jag och Tilda har INTE samma godissmak för fem öre. Därför köper vi alltid vår eget godis när vi ska ha filmkväll eftersom annars går halva kvällen ut på att klaga över att den andra har värdelös godissmak. Vi kan väl säga att det är tur att vi inte är tillsammans;)
 
Hoppas alla får en fin-underbar-och-helt-perfekt Fredag och helg!
 
KramKram // Emma
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0