Måndag 10 september 2012 - Helgen, blåmärken och veckan...

Åter på kontoret och har som vanligt en vecka full med träning, hästar och jobb framför mig !
 
Helgen har varit både rolig och mindre rolig. Var i Lördags iväg och tävlade fälltävlan med Aniston i Tranemo. Dock kom vi aldrig ut på terrängbanan pga av att vi gick omkull på framridningen. Vi skulle hoppa ett sista hinder innan vi skulle gå ner till starten. Då missbedömde Aniston avståndet till hindret och satt en fram hov i hindret och vi gick omkull. Men som tur var gick det bra med både mig och Aniston. Hon fick 3 krapsår ifrån broddarna och jag fick något blåmärke så den värsta skadan var nog att jag blev besviken att jag aldrig fick gå ut på terrängbanan. Dock fanns det andra som fick bra resultat i helgen, Karolina nollande terrängen med sin 4 åring och Cristina nollade sin 100-klass. Grattis ! :)
 
På Lördagkvällen blev jag lite uppmuntrad av min tjejer. Blev in riktigt rolig och alldeles för sen kväll men det var det värst för vi hade galet kul ! Tack tjejer !
 
På Söndagen sov jag länge och spenderade dagen med att titta på film innan det var dax att träna lite granna med Cristina. Blev inte så mycket träning eftersom jag var ganska stel och risig i kroppen efter fallet dagen innan. Istället vägde och mätte vi henne så att vi nu har något att gå efter när vi ska sätta igång med träningen igen :) På kvällen åkte jag hem till Torup och longerade jag Aniston som jag pigg och glad :)
 
Veckan är som sagt fullspäckad med träning och hästar. 4 volleybollträningar, 3-4 pass på gymmet och självklart dagligträning med hästarna. I veckan taggar vi inför helgen då vi ska spela våra första matcher med laget. Vi ska iväg till Borås och spela Knallecupen. Ska bli riktigt roligt ! Ikväll ska jag även sätta mig och planera in säsongens sista tävlingar med hästarna. Kommer att bli tajt med tävlingar i höst eftersom säsongen med volleybollen har premiär den 7 oktober. Jaja.. Idag slutar jag kl 12.00 och efter det är det hästarna som gäller. Både Aniston och Cleo ska trimmas markarbete på banan. Ska bli riktigt skönt att få komma igång med träningen med Cleo igen :)
 
Ha en riktigt fin dag !
 
KramKram // Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0