Onsdag 5 september 2012 - Volleyboll, återbesök och anledning till kaffekick!

Hann inte skriva något igår, mina Tisdagar är helt GALNA ! ;) Igår var jag inne på kontoret 2 h på morgonen för att sedan susa hem till Torup och åka iväg med Cleo på återbesök hos veterinären. Hon fick ytterliggare en behandling men efter denna ska vi inte tillbaka något mer. Såå nu är det vila i någon dag och sedan kan vi börja rida lätt och sen är det bara att köra på :) Är helt otroligt glad över att jag kommer kunna tävla henne någon tävling till innan säsongen är slut ! :) Efter veterinären fick jag åka tillbaka till stan och träna volleyboll mellan 17.00-19.00 fick reda på att jag ev kommer att få gå spiker(anfallare) på våran första tunering om 2 veckor. Min vanliga position är libero(försvarsspelare) Kan bli riktigt roligt ! Efter träningen var det bara att sätta sig i bilen  för att köra hem till Torup IGEN, kasta på mig ridkläder och lasta in hästen(som min snälla Mamma hade borstat åt mig) och åka på hoppträning. Aniston uppförde sig fint och nu vet jag vad som står på vårat vinterträningschema, stuts, stuts och stuts;) och om hon är snäll får hon hoppa en och annan serie!
Efter den dagen kan jag säga att det var en lagom trött Emma som trillade i säng;)
 
Trots intensiv Tisdag har jag varit riktigt pigg idag ! Idag jobbar jag hel dag på jobbet efter missade arbetstimmar igår och även för att vi har GALET mycket att göra just nu. Högen med uppgifter som låg på mitt bord idag var det inte leka med. Men men som Carina säger; "Om vi inte har något att göra kanske vi får titta oss om efter annat jobb!" Vis kvinna ;)  När dagen är färdig väntar ett pass på gymmet på mig, benträning innan det är dax att åka hem och jobba Aniston. Cleo ska även få lite borstning och en och annan klapp :) Ska även longera min D-ponny Tuja som vi fortfarande har hemma. Hon har haft sommarledigt efter att blivit av med sin förra ridtjej. Men nu har jag en ny tjej som ska komma och provrida, då får jag ta tag i att rida igång henne lite granna. HAHA.. Har inte ridit ponny på 3 år så kan bli en spännande upplevelse. Bilder kommer garanterat ;)
 
Har fått reda på ny användningbar information idag! Vet nu anledningen till varför jag får extrema kaffekickar när jag dricker kaffe! Läste i ToppHälsa att personer med peronlighetstyp A vilket innebär; högpresterande och tycker om när det händer saker(jag kan MÖJLIGTVIS hamna under den fliken) reagerar skarpare på koffein en en peron med en lugn och lågpresterande person. Låter vettigt!
 
Som vanligt har jag alldeles för mycket på schemat;)
 
KramKram // Emma
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0